Welkom bij GB Trading
 width=
 width=
 name=  name=
 width=
 
dickinson francais
 
dickinson logo Dickinson bootkachels sinds 1932

Dé scheepskachel voor iedere wereldomzeiler,
weekendwatersporter en bootbewoner !
JOIN THE CLUB !

Ervaringen van enkele "DICKI" gebruikers.



Relaxen bij uw DICKINSON MARINE kachel.

Wereldomzeilers en bootbewoners kiezen voor zekerheid.
Zie http://www.facebook.com/livingaboard.yacht

We hebben een Bronsveen kotter van ruim 14 meter lang en 4.45 meter breed best een
redelijk groot schip dus, we verblijven langdurig op de boot ook in de winter periode. Hoofdverwarming is een Ketelbinkie combi ketel en als sfeer verwarming hebben we
een Dickinson Newport.
We genieten vrijwel dagelijks van dit fraaie warmte wondertje, het aansteken is zeer
eenvoudig dankzij de ventilator, dit in tegenstelling tot andere RVS kachels die op de markt zijn. Vrijwel stroomloos en efficient in olie gebruik zorgt hij ervoor dat we de combiketel regelmatig met rust laten. Onderhoud is nauwelijks nodig, dus altijd gebruiksklaar, een echte aanrader.

Jan van der Snoek
a/b. "Jonge Thijs"


Zodra de kachel goed brandt is het een waar genot. Geluidloos, reukloos en
ouderwetse "kachel warmte".
Het kost even tijd en aandacht om hem aan te steken, maar na een kwartiertje gaat
hij z'n eigen gang, en brandt prachtig.
Hij houdt mijn stalen 42-voeter met gemak op temperatuur, waarbij we meestal de
lage stand gebruiken.
Ik zou altijd een valstroom systeem installeren, zodat een pomp niet nodig is, en je in
stilte van de warmte kunt genieten.
(reactie GB trading: De low pressure pompjes die wij
nu leveren zijn absoluut stil en verbruiken een bijna te verwaarlozen hoeveelheid stroom)

Jaap Bood
a/b Nordlys


Het was vannacht -12 buiten. Sneeuw en ijs aan dek. In de salon van mijn catamaran Mirzwee was het behaaglijk, 21 graden. Gelukkig had ik de Dickinson Newport net voor de winter inviel geïnstalleerd. Eén zo'n klein kacheltje voor een catamaran van 12 meter leek aan de krappe kant. Maar de salon is heerlijk warm en de beide rompen blijven behaaglijk. Hij brandt nu 5 weken achter elkaar en geeft geen enkel probleem. Topkachel! Je service was ook geweldig,
als ik weer eens een ander schip heb kom ik zeker bij je terug!

Wouter van Dusseldorp
catamaran Mirzwee


Onderstaande klant kocht een schip met daarin een Dickinson Newport
welke zeker 2 jaar niet heeft gewerkt. Er was wat ondersteuning nodig van
onze kant m.b.t. schoonmaken en aansteken.

Wat een kacheltje!!! :-) We hebben de carburator even opengedaan en alles werkte nadien perfect. Aansteken was wat "moeilijk" omdat we het nog niet gewoon waren en blijft vrij lang blauw branden met heel weinig gele vlammetjes erop. Dat moeten we nog een beetje leren, maar na korte tijd hadden we een mooi brandende kachel. Het luik van de boot volledig open en binnen werd het nog 25° op de laagste stand. Bij het uitzetten gewoon de diesel dichtgezet en laten uitgaan, maar dat leverde roet op op het raampje, dus dat moeten we ook nog leren blijkbaar :-) Ik vind het een super kacheltje en ben er ondertussen al uiterst tevreden over. Dank voor alle goeie nuttige tips!

Pieter Van Puymbroeck
België


Bij ons is het lekker warm aan boord. Achter de kachelpijp een gat in het
schot met een vennetje die de warme lucht naar voren blaast richting natte
cel en voorpunt. De kachel staat nu standaard op 1,5 en we houden het binnen gemiddeld 21 graden (30' zeilschip). Wij hebben natuurlijk wel een tent over de kuip waardoor we overdag de kajuitingang lekker open kunnen laten. Voor de honden staat er een klein elektra kacheltje in de tent. Eergisteren de kachel binnenin schoon gemaakt nadat hij 3 maanden(!) onafgebroken achter elkaar gebrand heeft. Nu brandt hij weer mooi en zuinig. We gooien er elke week ongeveer 40 liter in (strenge vorst januari 2010).
Per etmaal verbruikt hij ong. 5 liter bij erg koud weer . Zonder deze kachel kunnen we niet in de winter aan boord wonen!!

Mariëlle Kerkmeer
a/b Steady

 

dickinson diesel 01
dickinson diesel 01
dickinson diesel 01
 
Ik ben zeer tevreden met de kachel en het aansteken is zeer gemakkelijk door het ventilatie systeem.

Gaetan Watine


 

 

De kachel bevalt ons prima. Tot nu toe geen problemen gehad. Ook bij erg koud weer bevalt hij ons prima.
De installatie is zo gebeurd en de kachel word gevoed uit onze dagtank welke een 75 cm hoger hangt.


RF Wolbeek

-

 


 

I just installed my new Dickinson Newport diesel heater in my Elan 40. Installation took 4-5 evenings, and I had to remove a bit och the sofa to make space. I pulled a 6mm fuel flexible PEX pipe from the main tank to the fuel pump placed next to the heater. The diesel quality in Sweden is more liquid then the diesel used for calibration of the valve, and I had to recalibrate to get the right flow into the heater. Now I have burned the heater for some weekends and it works perfect. I have had it lit for more than 48 hours continuously and it's very stable al reliable. Summary: preparation of space and fuel line takes some time to do, but after the installation work is done the heater works perfect.

Jörgen Karlsson
Sweden

 

 

Na aanschaf en inbouwen van de Newport bleek dat de kachel te veel diesel kreeg, en dat de retour hierdoor overliep.
Na snelle reactie van GB trading en contact met Dickinson in Canada heb ik de vlotter uit elkaar gehaald en het mechanisme is
inderdaad erg simpel. Er bleek een vuiltje tussen de naald te zitten, misschien veroorzaakt door een vuile toevoerslang.
Na dit schoon gemaakt te hebben brandde de kachel prima en erg stabiel. Inmiddels anderhalf jaar in gebruik.
Omdat de kachel dicht bij onze kajuitingang hangt hebben we een ventilatortje opgehangen dat langs de schoorsteen blaast.
Dit bevalt prima en verspreidt de warmte goed door de boot. De schoorsteen zit hierdoor op de opbouw en vormt geen sta in de weg.
Het effect van de buiskap hebben wij nog geen last van gehad, eventueel kunnen we met een losse pijp de schoorsteen verlengen.
Kortom, erg tevreden met de kachel en met de snelle service bij problemen.
Verder een gezellig vlammetje en geen afhankelijkheid van elektronica en stroom.


Adger Hoekzema

-

 

 

Ik ben heel gelukkig en tevreden met het vuurtje en het is er snel warm en gezellig met het zichtbaar vlammetje door het venstertje.
De boot is een merenpoort 930 , van 1974 , MP142

Roger Vervisch

-

 

 

A few words about my Dickinson Newport heater: The best thing I ever installed onboard. Cold summer nights on the west coast of Norway there
is nothing so nice as to light the heater, crawl up in the sofa with a good book and a small whiskey and just feel the boat get warm and cosy!
The water heating is not dimensioned for a large boat and ought to have more pipe turns in the heater to be able to heat the water!
(GB trading: indeed you better choose a 2 coil system for larger boats. This is possible for the heater type ANTARCTIC and LOFOTEN).

Gunnar Bulukin
Sweden



De SIG100 is ingebouwd en funktioneerd prima zoals u op de foto ziet.
Ook nu het minus 7-8 graden is houdt ie het op stand 5 goed warm (SIG100 heeft 8 standen).
Wat me aangenaam verrast, hij heeft dan zelfs geen ventilator nodig, met
de natuurlijke trek van de schoorsteen brand ie mooi licht-geel.
Ik vind het concept geweldig, en eenmaal ingebouwd, vormt het een vrijwel onderhoudsvrije
en betrouwbare warmtebron, zelfs onder relatief zware omstandigheden, zoals nu.

W. Hoogenboom
Motorjacht TAURUS


SIG100

 

 

Wil u nog even laten zien hoe ik mijn kachel "Alaska" heb geplaatst aan boord van Je Reviens. Kachel functioneert
uitstekend en geeft een behaaglijke warmte. Het aansteken gaat gemakkelijk, zeker met behulp van de ventilator
die na een kwartier weer uit kan. Diesel komt rechtstreeks uit de tank d.m.v. geruisloze opvoer pomp.
Heb al een "duurtest" gedaan door de kachel een paar dagen achter elkaar te laten branden. Gaf geen enkel probleem.
Ben blij met de "Oil shut off valve kit" als optie, die bij een te hete schoorsteen de toevoer van diesel stopt. Een veilig gevoel!
Het was beter geweest de kachel op de vloer te plaatsen, maar koos voor huidige opstelling om slopen van betimmering
te voorkomen. Moet er alleen nog even achter komen de kachel schoner te laten branden bij een hoge stand zonder ventilator?
Zit te denken aan een zgn. Ecofan om warmte beter door het schip te laten verspreiden. Een computer ventilator vond ik te
veel lawaai maken. Al met al ben ik blij de stap te hebben genomen genoemde kachel te plaatsen al was het wel een
angstig moment een gat te moeten maken in het dak.....
Met dank en met een vriendelijke groet, Erik van Doorne


Wij hebben dit jaar een kachel bij u gekocht en die werkt naar tevredenheid! Zie foto :-))

 

Als zeiler en bewoner aan boord gedurende het hele jaar. De enige echte scheepskachel die ook werkt onder zeil tot een
heling van 20 graden. Verder een duidelijke informatieve website en goede service.

Jan Willem Kerkmeer
Zeiljacht STEADY

 

 

--
DICKINSON Antarctic zoals geplaatst op de DIOGENES (Mikado ketch 56"). Het schip wordt permanent bewoond.

 

 

De DICKINSON kachel is zeer betrouwbaar, vervuilt nagenoeg niet (hangt ook een beetje van de kwaliteit van de diesel die je tankt af), stinkt niet en doet het altijd, ook met (heel) harde wind. Mits je boot redelijk tot goed geisoleerd is, dan kun je een boot als de jouwe warm houden tot buitentemperaturen van -20, als je hem heel goed isoleerd, dan kun je wel tot over de -40 gaan.

Erik

 

 

In december 2013 hebben wij een Dickinson kachel bij jou gekocht, en opgehaald in lelystad. De week daarna hebben we hem geïnstalleerd, en we kwamen er al snel achter dat we een stuk afvoerpijp tekort kwamen. Even met jou gebeld en we konden het gelijk ophalen in Hoorn. We wonen in Alkmaar dus dat scheelt een heel eind rijden. De beschrijving en jou adviezen goed opgevolgd is het monteren appeltje eitje. Het ontsteken is goed nadenken, vooral de eerste keer. Klein beetje olie laten in stromen rooster er op de juiste manier in terug plaatsen, regelaar van carburateur niet gelijk te hoog maar eerst rustig laten branden. Na een tijdje op één te hebben gestaan hebben we hem hoger gezet. We hebben bewust gekozen voor model Antarctic omdat wij een bruine vloot zeilschip hebben van 24 x 5 meter. De kachel staat in de gang midden in het schip, met de deur van de kamer open. Ook de slaapkamer achter de gang profiteert er van mee. De Antarctic voldoet aan al onze wensen en in samenwerking met onze houtkachel Is het prima vertoeven aan boord bij ons. Wij bedanken jou ook bij deze voor je snelle service en uitleg. Dickinson is een hoogwaardig product en aan te bevelen voor iedereen die het niet koud wil hebben.

Vriendelijke groeten,

Dirk en Jacoline.
Zeilschip Rival

---

 

 

Voorheen had ik een heteluchtverwarming. Dat blazen begon op een gegeven moment goed te irriteren. Ook storinggevoelig door electronica en meer vocht aan boord in de winter. En dan het stroomverbruik. In het najaar bij een tocht naar Engeland nog in de kou zelf moeten sturen omdat de kachel reeds het nodige van de accu's had gevergd en de stuurautomaat het daarom had opgegeven. Nu een Dickinson Newport geïnstalleerd en wèg problemen.

Arie Koppen

a/b sailingyacht Flex

 
Uw informatie hier? Graag ontvangen wij uw ervaringen.

Uw schip / kachel foto hier?

 name=